Seksas neparduoda!

Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Visi esame susidūrę su reklamomis, kuriose vaizduojamas žmogaus seksualumas. Tikriausiai dauguma pagalvojome, kad seksas padeda parduoti. Tačiau ar tikrai?

Nauji tyrimai rodo, kad dėl tokio turinio vaizdavimo reklamos geriau įsimenamos, bet jas matę žmonės nėra linkę geriau atsiminti reklamuojamus produktus ar prekės ženklus.Iljinojaus, Ball State ir ir California-Davis universtitetų mokslininkų atlikta metaanalizė pateikė duomenis apie 78-is su reklama susijusius tyrimus atliktus 1969-2017 metais, kurie apima daugiau nei 17 tūkstančių vartotojų, daugiausia iš JAV.

Tyrėjai domėjosi kaip ankstesnių eksperimentų dalyviai atsiliepia apie savo polinkį į produktus ir prekės ženklus, kurių reklamas mato spaudoje, stenduose, plakatuose televizijoje ir kituose video šaltiniuose. Mokslininkai atrado ryšį tarp seksualinio turinio vaizdavimo reklamose ir jų atsiminimo, tačiau tiriamieji neturėjo didesnio polinkio pirkti reklamuojamus produktus. Dalis tyrimo dalyvių neigiamai žiūrėjo į prekės ženklus, , kurių reklamoje buvo vaizduojamas seksualinio pabūdžio turinys. „Seksualizuotos“ reklamos taip pat neskatino žmonių pirkti reklamuojamų daiktų.

„Neradome jokio efekto, skatinančio žmones pirkti produktus iš reklamos su seksualiniu turiniu.<…> Manoma, kad seksas parduoda… Na, pagal mūsų tyrimą, ne.“, teigia pagrindinis ataskaitos autorius John‘as Wirtz‘as iš Iljinojaus universiteto. (Šaltinis: qz.com)

Šis tyrimas taip pat parodė, kad vyrai dažniau nei moterys tokias reklamas vertina teigiamai. Tai nėra pirmas tyrimas pateikęs tokias išvadas. Kita metaanalizė, atlikta Ohio State Universiteto, parodė, kad seksualinių vaizdinių pagalba reklamuojami prekės ženklai laikomi mažiau patraukliais, negu tie,kurie tokių vaizdinių nenaudoja..

Lietuva – ne išimtis, todėl ir čia neretai susiduriame su seksualizuotomis diskriminacinio pobūdžio reklamomis, kuriose seksualumas pateikiamas, kaip priemonė neva padidinti reklamuojamo produkto populiarumą. Dažnai matome reklamas orientuotas į vyrų auditoriją, kurių turinyje moterys vaizduojamos kaip mažiau vertingos dėl savo lyties. Pavyzdžiui, žurnaluose  „Keturi ratai“ ir „Žvejys ir Žuvis“ 2016-aisiasi metais vienoje iš reklamų buvo vaizduojamos moters krūtys bei užrašas „Vyrams, kuriems patinka natūralūs…“.

Nuotrauka: Facebook iliustracija diskriminacinės Saldva reklamos kurios pavyzdys pateikiamas straipsnyje.

Dėl šio atvejo Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba gavo skundą ir žeminančios reklamos publikavimas buvo nutrauktas.

Remiantis minėtų tyrimų išvada – seksas neparduoda, todėl argumentas apie produkto populiarinimą pasitelkiant seksualumą tampa nieko vertas!

Jeigu nėra priežasties į reklamas įtraukti seksualinio pobūdžio turinio, kuris yra viena iš diskriminacijos raiškos formų, kodėl ir toliau turėtume stebėti jas viešojoje erdvėje?

Jeigu pastebėjote Jūsų nuomone diskriminacinę reklamą, galite pateikti skundą Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai. Tai padaryti galite:

Moterų informacijos centro pristatoma diskriminacinių reklamų galeriją rasite ČIA

Informaciją parengė: Dovilė Juodytė, Moterų informacijos centras

Parašykite komentarą