Pokyčiai prasideda mokyklos suole

Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Moterų informacijos centro direktorė Jūratė Šeduikienė ir projektų vadovė Rugilė Butkevičiūtė birželio 3 – 6 dienomis dalyvavo tarptautiniame projekto “LOG IN – saugumas man patinka!” susitikime Sibiu, Rumunijoje.

Susitikimo tikslas – pristatyti mokymus smurto lyties pagrindu ir saugumo elektroninėje erdvėje temomis vykusius keturiose šalyse partnerėse. Mokymai skirti moksleiviams ir suaugusiems.

LOG-IN-2
Nuotraukoje šaunioji tarptautinė LOG IN – saugumas man patinka komanda

LOG IN tikslas – mažinti smurtą lyties pagrindu skatinant jaunimą atsakingai naudotis socialiniais tinklais, vengti patyčių elektroninėje erdvėje.

LOG IN tikslinė grupė – jaunimas (14 – 18 m.), tėvai bei su jaunimu dirbantys specialistai (pedagogai, psichologai, jaunimo užimtumą įgyvendinantys specialistai) visoje Lietuvoje.

LOG IN veiklos Lietuvoje:

log in baigiamasis
Nuotraukoje baigiamasis renginys jaunimui Klaipėdos raj.

– Sukurta mokymų programa prieš smurtą ir patyčias elektroninėje erdvėje skirta jaunimui (programą kurė 3 savo sričių ekspertai: smurto artimoje aplinkoje, naujųjų technologijų ir reklamos bei jaunimo psichologas)
– Interaktyvios dirbtuvės mokyklose ir jaunimo ugdymo institucijose. Dirbtuvių metu jaunimas mokėsi pagal ekspertų parengtą programą.

Dirbtuvių struktūra:
I. 3 mokymų moduliai jaunimui: smurtas ir diskriminacija paauglių tarpe: mitai ir realybė (4 ak.val), smurtas ir patyčios socialiniuose tinkluose (4 ak. val), erdvės be smurto kūrimas elektroninėje erdvėje (4 ak.val);
II. Kūrybinės dirbtuvės jaunimui: video ir socialinių kampanijų prieš smurtą socialiniuose tinkluose kūrimas (8 ak.val);
III. Mokymai mokytojams, su jaunimu dirbantiems pedagogams ir tėvams (6 ak.val).

Susitikimo metu projekto partneriai iš Italijos (Modena), Rumunijos (Sibiu) bei Kipro dalinosi projekto įgyvendinimo patirtimi savo šalyse.

SUSITIKIMO METU NUTARTA

– Būtina šviesti jaunimą smurto lyties pagrindu ir saugaus elgesio socialiniuose tinkluose tema nuolat ir sistemingai, reikalingos programos visų amžiaus grupių vaikams;

– Jaunimo švietimą šiais klausimais reiktų pradėti organizuoti dar ikimokyklinėse įstaigose, siekiant vengti neigamų stereotipų formavimosi;

– Būtini lyčių lygybės aspekto integravimo švietimo sistemoje seminarai mokytojams ir su jaunimu dirbantiems pedagogams nacionaliniu mąstu;

– Į smurto ir patyčių prevenciją privaloma įtraukti visą mokyklos bendruomenę tame tarpe ir tėvus, kurie deja, tačiau vis dar labai nenoriai dalyvauja šių klausimų sprendime.

Geroji tarptautinė praktika:

– Skaitant seminarus jaunimui apie smurtą lyties pagrindu ir patyčias elektroninėje erdvėje galima naudoti forumo teatrą kaip vieną iš praktinių užduočių. Šį metodą taiko partnerių organizacija ALEG iš Rumunijos. Jo metu vaikai vaidina pagal parengtą scenarijų scenas susijusias su patyčiomis ir smurtu jaunimo tarpe, o žiūrovai gali įsikišti ir keisti scenarijų bei patys pakeisti personažus tol, kol situacija bus išspręsta.

– Į seminarus apie patyčias ir smurtą jaunimo tarpe įtraukti ne tik tėvus, bet ir kitus šeimos narius. Parneriai Italijoje Centro Dokumentazione Donna į šiuos užsiėmimus įtraukė vaikų senelius ir susilaukė didžiulio susidomėjimo.

Moterų informacijos centras padedant Klaipėdos raj. švietimo centrui pristatė inovaciją mokytojų mokyme – webinarai mokytojams. Pliusai: seminaruose nenoriai dalyvaujantys mokytojai gali pasirinkti webinarams patogų laiką ir kelti kvalifikaciją po pamokų ar tiesiog patogiai sėdint namuose. Taikant šią metodiką Lietuvoje smurto lyties pagrindu ir patyčių elektroninėje erdvėje temomis buvo apmokyta daugiau nei 200 mokytojų.

Susitikimo metu nutarta tęsti sėkmingą bendradarbiavimą ir ieškoti finansavimo projektui skirtam su jaunimu dirbatiems pedagogams, siekiant juos švieti lyčių lygybės, smurto prieš moteris ir saugumo elektroninėje erdvėje temomis.

Daugiau informacijos ir susitikimo akimirkos projekto Facebook paskyroje: ČIA

PROJEKTO REZULTATAI LIETUVOJE

Smurto lyties pagrindu, saugumo elektroninėje erdvėje ir socialiniuose tinkluose temomis apmokyta:

Daugiau nei 300 moksleivių visoje Lietuvoje

Po mokymų aktyviausi moksleiviai pasitelkę peer to peer metodologiją patys apmokė daugiau nei 500 vaikų

Daugiau nei 400 mokytojų ir su jaunimu dirbančių pedagogų.

Projektą finansuoja Europos Komisijos DAPHNE III programa.

MM

Parašykite komentarą